2010. január 30., szombat

Vigyázat! Csípő!!

Tegnap délután a főzés előtt elszaladtam a boltba, nagyon szép friss tarját vettem. Bepácoltam, sóval, dijoni mustárral, kakukkfűvel és olívaolajjal. Gondoltam, jó lesz ez mára.

Kora délután Jamie műsorát néztem, Amerikába utazott és ott főzött, ismerkedett a helyi szokásokkal. Ekkor kaptam kedvet valami csípős dolog elkészítéséhez, remélve azt is, hogy meggyógyít. A végeredmény: sült tarja fokhagymával, hagymás-paradicsomos-pepperonis szósszal, Márkaséf oldalán levő tormás krumplipürével.

A tarját a kis sárgában, fólia alatt sütöttem, néhány megpucolatlan fokhagymagerezddel, takaréklángon (hogy finom omlós legyen), majd a végén leszedtem róla, szórtam rá apróra vágott fokhagymát és megpirítottam.

A szószhoz gyakorlatilag mindent felhasználtam, ami csípős és van itthon. Fél vöröshagymát, két gerezd fokhagymát felszeltem, olívaolajon megpirítottam, majd rászórtam egy feldarabolt és kettő egész pepperonit. Ehhez hozzáöntöttem egy pici konzerv paradicsompürét, egy kiskanál dijoni mustárt, kevés vizet, balzsamecetet és mézet. Ezt összeforraltam, sóztam és kóstoltam. Jó anyag lett!!

A krumplipürét Márkaséftől néztem ki. Szerintem a jó krupmlipüré nemcsak a jó krumplitól függ (ami nálam mindig van, mert a barcsi krumpli a legjobb!!), hanem egy jó krumplinyomótól is. Ikeás van, de le fogom cserélni. Szóval lassú tűzön, héjában főztem a krumplit, megpucoltam, s mivel tejszínem elfogyott, tejjel készítettem. No meg persze a receptben szereplőkkel, így vajjal, tormával, kaukkfűvel, fokhagymával és babérlevéllel. Finom lett, a torma istenien feldobja!

Kicsit combos ebéd, majd holnap könnyebb jön!

4 megjegyzés:

  1. Jó kis helyi amerikai szokások...
    Nálam az dívott, hogy bemenni az első Jack in the box-ba, s kérni az egyes menüt:)!

    VálaszTörlés
  2. na az meg mi a csuda? a receptjét kérem annak! :-)

    VálaszTörlés
  3. A Jack in the box egy gyorsétteremlánc... a szerényebbik fajta :D.

    VálaszTörlés
  4. jójó, de az egyes menü mi volt? :-) annak kérem a receptjét!!

    VálaszTörlés