2010. január 21., csütörtök

Gyermekkori íz: túróval töltött zsömle.

Reggel a Kolléganőm hozta szóba ezt a kaját, én pedig teljesen rákattantam! Régen ettem ilyet, otthon Anyu szokott csinálni, nagyon finom és laktató, s az illata is a gyermekkort idézi. A neten böngésztem recepteket, a mindmegettén találtam is egyet, az alapján készítettem, de mostanra átalakítanám, hogy könnyebb legyen a túrókrém benne. Hozzávalók:

5 db zsemle

35-40 deka túró

2 tojássárgája, 3 tojásfehérje

6-8 kanál porcukor

fél citrom reszelt héja

1,5 deci tej

2 csomag bourbon vaníliás cukor vagy 1 rúd vanília

vaj

savanykás lekvár

A zsemléket kalapjánál fogva felvágom, a belét kiszedem. A tojásfehérjét felverem. A túrót össze kell keverni egy vaníliás cukorral (vagy a vaníliarúd majdnem egészével), a porukorral, a tojássárgájával, citromhéjjal, majd a végén a tojásfehérjével. Könnyű túróhabot kapunk. A zsemlékbe töltjük, azok kalapját visszatesszük rájuk. Egy túzálló edényt kivajazunk, beletesszük a zsömléket. A tejet összekeverjük a vaníliával és kanállal rálocsoljuk a zsemlékre. Kb. 20 percet sütjük, a gázsütőt a feléig tekerve. Vaníliás porcukorral, savanykás lekvárral kínáljuk, mi bodzával ettük. Laktató, másnap reggelire is tökéletes a maradék.

2 megjegyzés: