2010. január 28., csütörtök

Krémes zöldségleves.

Meg vagyok fázva eléggé, így olyan vacsorát akartam, ami egészséges, könnyű és nem kell vele sokat vacakolni. Egy jó ötletet kaptam ismét, abból indultam ki. Hozzávalók:

egy póréhagyma

két szál sárgarépa

3 krumpli

fél fej vöröshagyma, 3 gerezd fokhagyma

olívaolaj, reszelt sajt, tökmagolaj

pirospaprika, kakukkfű

A zöldségeket meghámoztam, aprítottam. A póréhagymát felkarikáztam. Az apróra vágott vöröshagymát olívaolajon megpirítottam, szórtam rá egy kevés pirospaprikát. A zöldségeket rátettem, felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje. Kakukkfűvel és sóval ízesítettem. Ha megfőtt, ráöntöttem a tejszínt, s felforraltam. A kész levest beleöntöttem a turmixba, aztán krémesre turmixoltam. A tetejére vágott és reszelt parmezánt szórtam, tökmagolajat csepegtettem rá. A szokásos serpenyős pirítóssal ettük, íme:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése