2010. január 10., vasárnap

Vasárnapi könnyű.

A tegnap esti bőséges vacsora utána ma nem csináltam nagy cécót a főzésből. Azért készült pár étel, jó lesz holnapra elvitelre.

Maradt még főtt lencse tegnapról, abból főzeléket csináltam. Mostanában natúr joghurtos, könnyű habarást készítek, nem tejfölöst. Ezt is mustárral meg ecettel ízesítettem, mint a salátát.

Volt egy szál póréhagyma ittthon, levest csináltam belőle. Végül is ezt ettük, pirított zsemlével. A második amerikai fánk volt hozzá.

Póréhagymaleves:

15 perc alatt készen van. Hozzávalók:

1 szál póréhagyma

1 gerezd fokhagyma

fél natúr joghurt

2,5 deci tej

natúr fűszer, só, fehérbors, kakukkfű

olívaolaj

A hagymát felkarikázom, egy lábosban olívaolajom picit megfonnyasztom. Sóval és Anyutól kaott isteni finom natúr fűszerkeverékkel (bioboltban kapható, szárított zöldségek egy üvegben), kakukkfűvel ízesítettem és felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje (húslevessel jobb). Ha megpuhult, ráöntöm a joghurtos habarást. A turmixba merőkanállal belemerem, majd összeturmixoltam, de nem krémesre (maradtak benne darabok). Tálaláskor fehérborsot, pár csepp olívaolajat öntöttem a tetejére.

Amerikai fánk

Új, kedvenc recept, kaptam. Nagyon könnyű elkészíteni, 20 perc alatt kész , olcsó és egy fél délután alatt elfogy egy tállal. Nagyon jó, bátran ajánlom!

Hozzávalók:

másfél kefír

2 tojás

2 evőkanál cukor

2 vaníliás cukor

csipet só

12 púpozott evőkanál liszt

fél csomag sütőpor

a sütéshez olaj

A tojást, kefirt, cukrokat, sót összekeverjük, majd belekeberjük mondjuk 3 kanalanként a lisztet és a végén a sütőport. 5 percig állni hagyjuk, majd egy lábosban, olajban kisütöm. Fél kanalanként tettem olajba a masszát, kis puffancsok lettek belőle. Bourbon vaníliás cukros porcukorral szórtam meg a végén, mi füge és áfonyalekvárral ettük, de bármilyen lekvárral isteni. Egy jó nagy tállal lett belőle, délutánra ennyi maradt. Mostanra semennyi:-)


1 megjegyzés: