2010. január 4., hétfő

Ezt ettük Karácsonykor 2. A menü.

Több, könnyű fogást készítettem, hogy ne érezzük azt, menten kipukkadunk. Azért majdnem sikerült. Az előétel padilzsánkrém, avokádókrém és tanyasi májas volt (ezt Bp-en a Fehérvári úti piacon vettük) serpenyős pirítóssal, olívabogyóval, ecetes fokhagymával, pepperoni paprikával (ez szintén piacos, de jövőre otthon tutira teszünk el).

A padlizsánkrémet már feltettem a mindmegettére, úgyhogy most csak idemásolom. Ezt 23-án este elkészítettem. Hozzávalók:

2 db padlizsán
tejföl
majonéz
1 gerezd fokhagyma

frissen őrölt bors
kevés olívaolaj 

Tegyük tepsibe a padlizsánokat, villával szurkáljuk meg, 2-3 kanál olívaolajjal locsoljuk meg. Tegyük sütőbe, amíg sül, nyugodtan elvégezhetünk más teendőket, vagy újságot olvashatunk, stb... :-) Kb. 20 perc alatt sül át, s ha puha, lehúzzuk a héját, beledobjuk a turmixgépbe, hozzáadunk 2-3 evőkanál tejfölt, ízlés szerint majonézt, sót, borsot és fél vagy - ha valaki jó fokhagymásan szereti - egy gerezdet. Kb. 15-20 mp alatt finom krémesre turmixoljuk, és fogyaszthatjuk is. A krém jópár napig kitart, a reggeli szendvicsekbe is!

Az avokádókrém igazi téli kedvenc, főleg hétvégén reggelire! Hozzávalók:

2 db avokádó (puhát próbáljunk venni)

fél citrom leve

só, frissen őrölt tarkabors

egy-két kanál majonéz

pár csepp olívaolaj

Ha kedvem van, tejfölt, kevés jó minőségű mustárt is teszek bele és beleőrölök egy kevés Kotányi Malom olaszfűszert.

Hosszában kettévágjuk az avokádót, majd a húsát kanállal könnyen kiszedjük. Villával összetörjük, meglocsoljuk citromlével, jól megsózzuk, borsozzuk, belekeverjük a majonézt és már kész is van.

A hozzá készített serpenyős pirítóst Jamietől láttam, aki egyszer kipróbálja, azonnal elfelejti a megszokott pirítóst. Kedvenc serpenyőmbe olívaolajat csurgatok, felmelegítem és a kenyeret vagy bagettet szép aranybarnára pirítom benne. Ez amúgy mindenhez jó, vajjal, rászórt parmezánnal, pástétommal, stb... Sok receptemben vissza fog még köszönni.

A főétel

A főfogás grillezett lazacfilé volt, vajas petrezselymes krumplival, madársalátával. Gondolkodtam azon, hogy mikor is pácoljam be a halat, végül is 23-án este megcsináltam. Ehhez a kb. 45 dekás filét durva tengeri sóval és - most jön a titok - kolléganőmtől Karácsonyra kapott (ezúton is nagy köszönet érte!!) svéd citrombors fűszerrel bedörzsöltem, meglocsolotam olívaolajjal és citromlével, s rátettem néhány citromszeletet. A halacska egy napig pihent a hűtőben, majd másnap este vajban, serpenyőben sütöttem úgy, hogy szépen megpiruljon és szinte ropogjon a bőre.


A saláta üde és könnyű volt hozzá, olívaolajos-citromos dresszingel, a krumpli meg jön hozzá hagyományosan. Balatonfüredi bort ittunk hozzá, hát ma is tudnék enni egy ilyet!!

Mielőtt a desszertek jöttek, parmezánforgácsokat és házi sajtot nassoltunk a bor mellé. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése