2010. január 13., szerda

Laska és spagetti.

Ma egy könnyű tésztaételre vágytam, így citromos-bazsalikomos spagettit csináltam, fokhagymával pirított laskagombával. Gyorsan készen lett. Hozzávalók:
fél csomag spagetti
20 dkg laskagomba
egy csomag petrezselyem
pár levél friss bazsalikom
egy gerezd fokhagyma
olívaolaj, só
reszelt parmezán vagy valamilyen kemény rajt
citromlé, reszelt héja (ha van, lime, az is jól jöhet pluszba)

Otthoni erdei gombával tele van a fagyasztó, de vettem ma laskát a boltban, mert nagyon szeretem. Először a tésztát főztem meg, miközben forrt a víz, a laskát nagyjából pucoltam csak meg. A gombákat általában úgy szoktam csinálni, hogy forró serpenyőbe dobom a felszelt, megmosott, lecsöpögtetett gombát, megpirítom úgy, hogy aranybarna színe legyen. Mivel a fokhagymával és a petrezselyemmel nagyon jó barátságban van, azt is szórok rá a végén. Sót szintén csak a végén.

Miután megfőtt a tészta, egy serpenyőben olívaolajat hevítettem, beleborítottam és egy fél citrom és lime héját reszeltem rá, levüket is ráfacsartam, majd friss bazsalikomot szórtam rá és a maradék petrezselymet, végül reszelt parmezánt szórtam rá. A tányér közepére raktam a spagettit, utána rá egy kevés gombát, pici olívaolajat és még reszelt sajtot. A laska úgy nézett ki, mint a meztelencsiga, de nem törődtünk vele:-)

A héten nem lesz már időm főzni, holnap színház, hétvégére meg elutazunk. Legalább kipróbálok a szlovákoknál néhány új ízt a jó kis sztrapacska mellett.

3 megjegyzés:

  1. A gombát csak mosod vagy rendesen leszeded a héját? Hallottam így is, úgy is. Mosni könnyebb, a hámozással van, hogy fele elfogy. Viszont úgy tutti tiszta.
    Jó kirándulást!

    VálaszTörlés
  2. Én a laskát nem szoktam pucolni, csak levágom az alját, és leforrázom. Pucolgatni szerintem macerás és tényleg sok elmegy a kukába.

    Várom a szlovák kulináris élményeket!
    Puszi :)

    VálaszTörlés
  3. A laskát nagyjából pucolom csak, mert macera. Mosd meg jól és le kell csöpögtetni. Amúgy gombája válogatja, az őzlábat meg szoktam pucolni, az erdeiek közül a vargányát nem nagyon, a gilvát szintén nem, csak fölaprítani. A bolti csiperkét azt megpucolom, annak könnyen lejön a héja.
    Apu úgy szokta az erdeieket, hogy megpucolja és bő vízben fél órára állni hagyja először, utána meg még kétszer átmossa.
    Jól meg kell mosni őket meg lecsöpögtetni egy konyharuhán, ennyi az egész. Remélem ott is kapsz finom gombákat!!

    VálaszTörlés