2010. január 18., hétfő

Egyik kedvenc, a padlizsán.

Ezt sokszor készítem, olívaolajon megsütött padlizsán, olaszfűszerrel. Céklasalátát is csináltam hozzá, és vettem sonkát, meg szlovák sajtot ettünk hozzá.

A padlizsánt felkarikáztam, besóztam, picit állni hagytam, majd letörölgettem papírtörlővel, mielőtt a forró olívaolajban kisütöttem. Egy-két csavarás olasz malmot került rá. Eszi az olívaolajat!

A cékla egy isteni dolog. Nyersen, főzve, sütve, lében, mindenhogyan. A mindmegettére már föltettem a villámgyors céklasaláta receptet, de most máshogy készítettem. Sós vízben megfőztem egy céklát, majd meghámoztam, felszeltem. Egy fél almát szeltem hozzá, fűszereztem borssal, egy csöpp ecettel, mézzel és olívaolajjal. Öntetként natúr aktíviás-mézes-majonézes csurgattam rá.

Ez lett belőle, könnyű és finom.


2 megjegyzés:

  1. Ez a padlizsán egyike azon rejtélyes dolgoknak, melyekről nem tudom, mik.
    Ránézésre talán az a nagy uborka lehet, ami mégsem uborka:)?...

    VálaszTörlés
  2. Akkor tudom mit kapsz, ha hazajössz:-)

    VálaszTörlés