2010. január 30., szombat

Jön a gomba...

Tegnap itthon voltam, mert nemcsak a gépem betegedett le, hanem én is. Délután azért főztem, mert a fekvésből elegem lett. Tejfölös gomba készült, tarhonyával. Tényleg, a tarhonya hungarikum? :-)

A gombát ősszel kaptuk, otthoni, gilva, ilyesmi:

A gombát a fagyasztóból szedtem elő, kábé fél kilónyi. Vöröshagymát és fokhagymát pirítottam, pici pirospaprikát szórtam rá. Rádobtam a gombát, néhányszor átforgattam (hogy a levét kiengedje) és felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje. Csupán sóztam és még egy gerezd fokhagymát daraboltam rá, mert a gomba ízét akartam érezni, nem egyéb fűszerekét. Gyorsan megfőtt, felöntöttem a korábbról maradt főzőtejszínnel (kb. egy deci) és másfél deci tejből tejfölös habarást öntöttem rá. Tálaláskor petrezselyemzöldjét szórtam rá, mert a gomba aranyszabálya nálam: gomba+fokhagyma+petrezselyem a legjobb barátok.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése