2010. január 3., vasárnap

Akkor lássuk, mit ettünk Karácsonykor. A sütik.

Két nap főzés, végre!! Ezt várom egész évben! Kikapcsol, felvidít, kánaán Szentestéig a konyhában. Sütni annyira nem szeretek, mert sok idő és pepecs. Azért készítettem kókuszkockát, Anyu-féle pogácsát, csokis-mandulás muffint. És mézespuszedlit a mindmegettéről, de az elég távol áll a búcsús puszedlitől. Mondjuk finom lett, a fémdobozban még most is jó puha. 

Szerintem mindenkinek van saját muffin receptje. Én ezt szoktam, rém egyszerű, 10-15 perc alatt már megy is az előmelegített sütőbe. Hozzávalói:

5 dkg olvasztott vaj

1,5 dl cukor

3 dl tej

3 dl liszt összekeverve fél sütőporral

1 csomag vaníliás cukor (sima vagy bourbon, de a legjobb az igazi vanília)

1 tojás

fél csomag szeletelt mandula, ízlés szerint jó minőségű csoki

Az olvaszott vajat, a tojást, a cukrot és a vaníliás cukrot összekeverjük, utána hozzáöntjük a tejet, majd a legvégén a sütőporos lisztet. Nagyjából kell csak elkeverni. Bármit bele lehet szórni, én most csokis milka szaloncukrot daraboltam össze és serpenyőben szeletelt mandulát pirítottam, ez került a tésztába. Muffinpapírral bélelt sütőbe, merőkanállal mérjük a kosárkákba (ne legyenek tele!), a tetejét megszórjuk a maradék pirított mandulával. Kb. 15 percig sütöm, gázsütőben kábé a fokozat felére csavarva. Porcukorral meghintve ettük, kávé mellé.

Anyu pogácsája

Egyszerűen elkészíthető, nagyon fincsi pogácsa. Hozzávalók:

50 dkg liszt

egy életsztő, cukros tejben felfuttatva

pár csepp ecet

egy tejföl

egy kocka margarin

3 tojás

A lisztbe beleöntjük a felfuttatott élesztőt, beleütjük  két tojást, pár csepp ecetet adunk hozzá, egy tejfölt, a margarint beledolgozzuk. Jól sózzuk meg, de kóstoljunk mindenképpen. Tésztát gyúrunk belőle, majd egy órát kelesztjük meleg helyen. Közben gyújtsuk be a sütőt. Jól fel kell jönnie, akkor kezdhetjük a nyújtását, 2-3 cm vastagra. Ha kinyújtottuk, hajtogassuk össze négyrét, hogy szép, réteges pogit kapjunk. Ezután ismét kinyújtjuk kábé 2 cm vastag tésztára, lisztes késsel beiraljuk keresztbe, majd sózott, felvert tojással megkenjük. Sajtot is szórhatunk rá nyugodtan, úgy még finomabb. Kiszaggatjuk kisebb fajta pogácsaszaggatóval, kezünkkel még egy picit megformázzuk és sütőpapíros tepsibe tesszük. Világos aranybarnnára sütjük.

Ha valaki jó kókuszkocka receptet szeretne, tessék itt egy. Alap süti, de mindig bevethető. Ezek kellenek hozzá:

20 dkg cukor

25 dkg margarin

1 tojás

2 evőkanál méz

30 dkg liszt

1 sütőpor

2 deci tej

kakaópor, kókuszreszelék

Összekeverni a cukrot, a tojást, a tejből 6 evőkanál kivételével mindet, 5 deka margarint, majd a sütőporos lisztet. Előmelegített, sütőpapíros tepsiben megsütjük, közepes lángon, aranybarnára.

A máz: vízgőz fölött készítsük, fém keverőtálban. A 20 deka margarint, egy evőkanál kakaóport, 6 evőkanál cukrot és tejet összeolvasztunk.

Ha a süti kihűlt, kockákra vágjuk, majd a kakaós masszába és a kókuszreszelékbe hempergetjük. Szúrjuk fogpiszkálóra, úgy könnyebb ezt a macerás műveletet megcsinálni.

A mindmegettéről puszedlit csináltam, most hirtelen nem is találom a receptjét. Kaptunk még püspökkenyeret és sportszeletet, az nagyon fini volt, itt jön a receptje:

Egy kocka margarint, 2 deci tejet, 5 evőkanál kakaót, 30 deka cukrot ízlés szerinti rummal felfőzünk, majd belekeverünk 30 deka darált/apróra vágott diót és fél kiló darált kekszet. Gáztepsit kivajazunk és a masszát elterítjük benne. A tetejét gőz felett olvasztott, 2 evőkanál étolajjal összekevert tortabevonóval vonjuk be.

Készítettem hozzá egy erdei gyümölcsös-vörösboros mártást. Semmi extra, a fagyasztott gyümit felolvasztottam, egy kis lábosban felfőztem egy kevés vörösborral, s cukorral ízesítettem. Kockára szelve, igazi tejszínhabbal és ezzel a mártással ettük. Ez az:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése