2010. március 1., hétfő

Csicseriborsó krém.

Nagyon jó dolgom volt mostanában, hiszen finomakat kaptam a szeretteimtől. Anyu isteni gulyáslevese, Apu vadpörköltje vitte a prímet a hétvégén! A csicseriborsó krém csak jelenthet ezeknek a finomságoknak! :-)

Azért szívesen ajánlom kipróbálni. Én még soha nem ettem csicseriborsót, így kíváncsi voltam milyen is. Gyakorlatilag a turmixolt lencsére, vagy sárgaborsóra emlékeztet az íze. Pirítósravalót készítettem belő, szezámmaggal összeturmixolt konzervből. Hozzávalók:

fél doboz csicseriborsó püré

fél fej lilahagyma (vékonyra felszelve, sózva, olívaolajjal leöntve)

két szál újhagyma

cseppnyi lime lé

1 paradicsom

kecskesajt

kakukkfű, só, bors, csilipaprika

olívaolaj

Egy tálba belekanalazom a pürét, hozzáadom az előre sózott, olívaolajjal csurgatott lilahagymát, egyik karikára vágott zöldhagymát, a fűszereket és pár csepp olívaolajat, lime levet. Egy serpenyőben karikára vágott kifliket pirítottam, arra halmoztam a könnyedebbé varázsolt pürét. Felkockázott paradicsommal, a másik szál újhagymával, kecskesajttal ettük, igazán finom vacsora lett belőle!

Ui: Igazából a többféle fűszer hozza ki az ízét, és az olívaolaj teszi könnyedebbé.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése