2010. március 28., vasárnap

Palacsinta reggelire. Amerikai módra.

Ha nyugis szombat, akkor villásreggeli. A forma1 időmérő közben neteztem és valami finom, gyors reggelirevalót kerestem, s megtaláltam Nigellánál. Amerikai palacsinta, yessss!!! Majdnem úgy készítettem, ahogy írta:

225 g liszt (ez nálam 8-9 púpos evőkanál volt)

30 g olvasztott vaj

két tojás

egy evőkanál sütőpor (magyarul fél csomag)

3 deci tej

csipet só

fél zacskó vaníliáscukor

lekvárok, pálmaméz, porcukor, pirított szeletelt mandula

Az átszitált liszthez hozzáadom a sütőport, a tojásokat, az olvasztott vajat, sót, a vaníliáscukrot, a végén fokozatosan hozzáöntöm a tejet. 20 percig állni kell hagyni, majd palacsintasütőbe kisütni úgy, hogy a sütő közepére öntünk annyi tésztát, hogy kb. 12-14 centi átmérőjű palacsintákat kapjunk. Vajjal bedörzsöltem a palacsinták sütése előtt a serpenyőt.

Porcukorral meghintve, lekvárral és pálmamézzel ettük, s a pirított mandula tette istenivé! Sőt, este is csináltam a barátoknak, bejött nekik is!

Eperlekivel, mandulával:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése