2010. november 8., hétfő

Párizsi gasztrokalandok.

Egy hét Párizs, vagyis egy hét kulináris öröm is a munka mellett! Nna, hol is kezdjem, persze, hogy a reggelinél. Itthon soha nem eszek szinte croissant, lekvárral, vajjal, narancslével, kávéval, de ott minden nap ezt reggeliztem és nem untam meg valahogy! Talán azért, mert olyan francia hangulatú, amit szerintem az ember teljesen át tud venni, el tud csábulni, ha ott van :-) Nem tudom, hogyan milyen kávét ittam, de hogy istenit, az biztos, minden egyes alkalommal!

Párizsban az tetszik, hogy bárhová ül be az ember, mindig isteni kaját kap. Ettől eszméletlen módon el vagyunk maradva, itthon egy kezemen meg tudom számolni, hogy hova tudom elvinni a barátokat, ismerősöket... Első este a szállással szemben ettem, egy nagyon helyi helyen. Külső kerületben, a 18.-ban laktam, nem a legjobb rész, de érdekes. Szóval egy bisztróban vacsoráztam, ahol a tulaj cukorfalat kutyája is ugyanúgy járkált, mint ha mi sem történne. Egy jó nagy tál salátát ettem, rajta tojás, paradicsom, pirított sonka, sajt, borecetes-majonézes öntet. Nyamm! Hozzá persze Kronenburg dukált. Másnap főnökömmel ültünk be egy szintén helyi, nem ’turistagyáras’ brasserie-be, ott lazacos quiche-t ettem salátával. Hűűű, annyira finom volt!! De akkora adag, hogy a felét ott kellett hagynom!! Most de megenném! Ez Port Royalnál volt, a Pierre Nicole és Port Royal utca sarkán. Isteni volt, egyszerűen. A kiszolgálás pedig tökéletes, mindig volt a pincérnek egy-két jó szava és mosolya hozzánk.

Miket ettem még, lássuk. A szállásom előtt kedden és szombaton piac volt, vagyis kánaán!!! Tökéletes, gyönyörű! Fügét vettem, imádom.

Aztán szendvicseztünk a Szajna parton, boroztunk és söröztünk a latin negyedben, életem egyik legjobb süteményét ettem, nagyon ott volt a szeren: epres, vaníliakrémes, vajastésztás korong. Elegáns étteremben is voltunk, a francia kollégákkal. Ott volt nemulass, osztrigát kóstoltam (van egy motorom oszt’ riga), szerintem ez a legtökéletesebb természetes gasztroélmény, élvezet. Aztán főtt, töltött, majd megsütött borjút ettem, s desszertnek pedig créme buléée-t, ezt már nagyon régóta meg akartam kóstolni! Bevált!!

Majdnem kimaradt az egyetemi kaja, ebből a második napit emelném ki: tonhalpástétom paradicsomsalátával, főételnek kacsamell rösztivel, desszertnek pedig profiterol.

A végére pedig egy párizsi hangulat…ami magáért beszél.

Párizsban az a szép, hogy elvarázsol, magával ragad a hangulata…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése