2010. május 29., szombat

Kakukkfű és fokhagyma. Kacsával.

Kábé fél órája, vagyis 10 után ettük ezt a "könnyű" szombati vacsorát. Sült kacsamellet. Talán nem kellett volna annyit enni, mert éjjel szenvedni fogok... De annyira jól nézett ki, hát még az íze!

A 70 dekás kacsamellett jól megmostam, kettévágtam. Sóztam, borsoztam és beirdaltam kockásra a bőrös felét. Mint ahogy a malackáét szoktam. Egy serpenyőben kegy kanál olívaolajat tettem, majd bele a húst, elősütni. Öntöttem rá a pecsenyeléből, de nem mindet! Mindkét oldalát szépen megpirítottam, majd előmelegített sütőbe tettem, a kis sárga edénybe. Fokhagymát aprítottam a tetejére, de mellé is tettem megpucolatlanul. És persze az elmaradhatatlan kakukkfüvet szórtam rá. Fólia alatt sütöttem, majd ha megpuhult, levettem róla és megpirult.

Mivel száraz hús (én nem szeretem rózsaszínűen), mártást készítettem hozzá. Narancsost és erdei gyümölcsöst. A narancsot késsel hámoztam, apróra vágtam. Egy fél narancs levét rácsorgattam, majd egy edénybe felforraltam, hozzáadtam egy kanál - a serpenyőből maradt - pecsenyelevet (jójó, fordítva kellett volna...), cukrot. Az erdeis is hasonlóképp készült, de ahhoz vörösbort is öntöttem. Kenyérrel ettük, degesz lett a vége!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése