2010. május 16., vasárnap

Irány Göteborg!

Már pár hónapja készültünk a lányokkal (akiknek ezúton is hálás és nagyon nagy köszi, hogy eljöttek velem!!) és az izlandi hamu majdnem betette a kisajtót, de mentünk és életreszóló élményekkel lettünk gazdagabbak!!! Ha valaki olvassa Tőletek, ott élő magyarok, köszönünk mindent!!! És ebbe az isteni kajákat is beleértem!

Főszervezőnk, fővendéglátónk Laci serpenyőben sült lazaccal, krumplival, salátával várt minket, illetve egy japán recept alapján elkészített csirkés kajával. Szószos jellegű volt, fűszeres, de nem erőteljesen, hanem kellemesen. (ezúton kérem a receptet abból a szakácskönyből!!) Desszertnek csokis sütemény kaptunk, mirelit ugyan, de bárcsak lenne itthon is ilyen!! Vékony kakaós tészta, közte folyékony csoki…(úgy látszik mégis csokisütemény fan lettem?) Utolsó nap beszereztünk egyet a lányokkal, íme:

Ha reggeli, akkor bullar. Kolléganőm már sokszor emlegette, hogy ha kimegyünk, meg kell kóstolnunk. Megkóstoltuk, nem egyszer, nem kétszer, nem háromszor. Hanem amennyiszer boltban voltunk, egy négyes akciós csomag beficcent a kosárba :-) Hogy konkrét legyek, ez egy fahéjas csiga, nem őrölt fahéjjal, hanem szerintem mozsárban törttel és hópehelycukorral (asszem így hívják ezt). Tejeskávé mellé, tea mellé fantasztikus reggeli. Ha valaki jár mostanában arrafelé, hozzon nekem!!!! (recept: www.recepten.se/recept/kanelbullar.html) Íme a Bullar-ok:

A boltban összevettünk minden helyi kipróbálnivalót, pl. rákkrémet, kaprosat és natúrt. Szendvicsbe, paradicsommal tökjó!!!

A fantasztikus vendéglátásnak köszönetően minden napra jutott egy vacsora, vagy ebédmeghívás! Laci ebédje mellett máshol is ettünk istenifinom lazacot, zöldségkörettel (kép helyett videó jön..), valamint körtés csirkemellett salátával, zöldséges pitével (quiche). A desszertet nem fotóztam le, mert annyira finom volt, hogy nem volt időm egy kattintásra se!! Epres gyümölcstorta vaníliamártással...

Egyik nap a városi múzeum éttermében ettünk, ott keleti ízek voltak stílszerűen svédasztalon. Volt kuszkusz, padlizsánfasírt (falafel), saláta, kencék (franciasaláta összeturmixolva szerintem).

Szóval nemcsak szakmailag szolgált élménnyel ez az utazás, hanem gasztro szempontból is. Hideg volt, de a meleg fogadtatás mindent kárpótolt!!!! Visszamennék Göteborgba, de csak nyáron! (Update: hehe, már télen is voltam ez óta:-)

Addig is: hu.se.t és korosi.se :-)


2 megjegyzés:

  1. Rákkrém?!!...
    Kicsit képzavarban vagyok:)!
    Milyen volt?

    VálaszTörlés
  2. Jó, szendvicsnekvaló. Vajkrém/sajtkrémbe nagyon apró rákdarabok meg kapor. Próbáld ki, hátha az íreknek is van ilyenjük!!

    VálaszTörlés