2010. június 16., szerda

Spárgaszezon!

Rakásszámra veszem a spárgát, már másfél kiló bent figyel a fagyasztóban, télire :-) Hát, mással is megleptem magam, Giorgo Locatelli könyvével, ebből készítettem el a tegnapelőtti vacsorát...Hozzávalók (fejből írom le, mértékegység nélkül, mert lusta vagyok fölkelni, meg megy is a meccs, húzós hét volt, stb.):

fél kiló zöldspárga

két tojás

reszelt parmezán

olívaolaj, só, bors

balzsam/vörösborecet

salátalevelek

A spárgákat jól megmostam, majd 4-5ösével - ahogy a könyv írta - fokpiszkálóra szúrtam (a száruk felénél), mert így könnyű megforgatni őket a serpenyőben (és mennyire igaza volt!). Serpenyőben, olívaolajon megpirítottam őket, sóval, borssal fűszereztem. Fedőt is tettem rá, ha kicsit pirult, hogy puhuljon is.

A tojásokat majdnem keményre főztem, villával összetörtem, sóztam, borsoztam. Az öntethez balzsamecetet kevertem olívaolajjal, sóval, borssal.

Tálaláskor a spárgákat szépen egymás mellé tettem, persze lehúztam a fogpiszkálóról. Bőven megszórtam a reszelt parmezán egy részével, majd rá kerül az összetört tojás. Pici olívaolajjal és az öntettel meglöttyintettem.

A megmosott otthoni salátára szintén parmezánt szórtam, az öntettel meglocsoltam. Önálló főételnek kiváló, de őszintén megmondom, hétvégén itt volt Anyukám és kacsát készítettem, azt is ettünk mellé. Kép jön!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése