2010. június 17., csütörtök

Még mindig zöldségek! Korianderrel.

Ma este szalma vagyok, úgyhogy sok időt töltöttem a konyhában, így még a Mexikó-Francia meccs első félidejéről is lemaradtam (ami nem baj, mert a másodikban voltak a gólok. Viva Mexico:-)

Holiskezdjem. Délután egy kedves barátnőm kánaánba vitt, egy olyan konyhásboltba, ahol még nem voltam. Egy-két dolgot muszáj volt vennem, mert kell :-) Ami újdonságként került a kosárba, az a koriander. Már régóta szerettem volna használni frisset, úgyhogy itt volt a remek alkalom. Tudni kell, hogy kicsit keleties beütésű ez a petrezselyem kinézetű fűszer, úgyhogy érdemes óvatosan bánni vele, elsőre szokatlan az íze (pedig a tévében mindig egy rakással tesznek a kajákra belőle). Vadrizst pirítottam serpenyőben fokhagymával, majd vízzel felöntöttem és megfőtt. Egy másik serpenyőben apróra szelt répát, cukkinit, újhagymát és aszalt paradicsomot pirítottam olívaolajon, friss kakukkfűágat tettem rá, sóztam. A zöldségeket összekevertem a rizzsel, ollóval rászabdaltam a koriandert és egy fél lime levét csöpögtettem rá. Érdekes, finom, keleties lett.

A sütőben (a kis sárga edényemben) répát sütöttem, először fólia alatt, kevés olívaolajjal, kakukkfűágakkal. Majd a fóliát levéve pirult, hogy a cukor kicsapódott rajta (mint a sütőtökön). Ja, spárgát is főztem. Mert holnap hazamegyek :-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése