2010. február 10., szerda

Piaci körkép.

Ma munka után elmentem a piacra. Örök kedvencért, sütőtökért elsősorban, de sajtot és termelőtől bácskai hurkát, is vettem, egy kóstolónyira valót, valamint a szokásos helyen házivajat is kaptam. Szóval vegyesfelvágottra sikerült a vacsora: sajtok, reszelt torma (nem üveges, hanem sima sajtreszelőn reszelt, isteni!!), uborka, a bácskai, házi vaj, csemegeuborka volt a tányéron. És serpenyős magos zsemle.

A tökből az egyik kedvencemet csináltam, ezt húsokhoz is szoktuk enni. Kockára vágom, kedvenc serpenyőmbe kevés olívaolajat öntök és beledobom a tököt. Pár perc után sózom és felöntöm vízzel (ne teljesen lepje el). Fedő alatt puhára párolódik, a vizet pedig megissza. A végefelé leveszem a fedőt, egy-két csavarás olasz malom kerül rá, majd mézet csurgatok rá. Friss, apróra vágott bazsalikomot szórtam a tetejére. Elég érdekesen hangzik, de nagyon finom!! Ezt is ettük a minden mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése