2011. május 7., szombat

Vadpörkölt erdei gyümölcsös mártással, vajas-rozmaringos krumplival

A pörköltek közül a vadból készült a kedvencem, szeretek is készíteni. Szerintem eddig ez lett a legjobb, nem cifráztam túl egyáltalán, csak a legszükségesebbek kerültek bele. A titka a kitűnő hús volt, ami otthonról van. Hozzávalók:

1 kiló vadhús (fiatal őz vagy szarvas)

2 fej vöröshagyma

3 gerezd fokhagyma

két deci jó minőségű vörösbor

apróra vágott rozmaring

1 paradicsom, paprikaszeletek, hegyes erős paprikaszeletek

só, bors, pirospaprika

4 kiskanál cukor

1 kiló sárga krumpli

2,5 deka vaj a krumplihoz

2,5 deka vaj a szószhoz

erdei gyümölcsök (ilyenkor fagyasztott), szederlekvár

balzsamecet

A húst felkockáztam, semmi zsír nem volt rajta szinte. Aztán a szokásos pörköltkészítés menete, vagyis : a hagymát szintén, majd olajon megpirítottam, hozzászórva az apróra vágott fokhagymát. Két kiskanált pirospaprikát szórtam rá. A húst beletettem, majd meg kell várni, míg levet ereszt. Só, frissen őrölt bors, rozmaring került rá, majd felöntöttem vörösborral. A paradicsom és a paprikák is belekerültek. Takaréklángon főtt végig, fedő alatt. Közben vízzel pótoltam az elfőtt bort. A végén legaláb 4 kiskanál kristálycukrot tettem bele, ez nem hiányozhat belőle!!

A krumplit lassú tűzon főztem meg, héjában, s vajon forgattam át. Sót és apróra vágott rozmaringot szórtam rá.

A gyümölcsöket egy kislábosba szórtam, kevés vízzel felöntöttem, szederlekvárt és vajat tettem hozzá, cukrot (ízlés szerint) és egy löttyintés balzsamecetet. Forrásig főztem.

Most hogy írok és látom a képet, még éhes is lettem hozzá, íme:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése