2011. május 7., szombat

Sevillai emlékek, vagyis csicseriborsó spenóttal

Az andalúz receptversenyre készülve jutott eszembe ez a kaja. Már egyszer szerepelt itt, de most tökéletesítettem. Sevillában ettünk ilyet, egy helyi helyen, iisteni volt. Akkor még nem tudtam spanyolul (nem mintha most igen, de többet mindenképp:-), úgyhogy ráböktünk az egyik menüre, hogy ezt kérjük. Jó választás volt!! Hozzávalók:

1 konzerv csicseriborsó

2 fej vöröshagyma

1 csomag újhagyma

szeletelt hegyes erőspaprika

2+2 gerezd fokhagyma

só, bors, pirospaprika, gy hintésnyi majoranna

egy kiskanál cukor

jerezi sherryecet

olívaolaj

A csicseriborsót lecsöpögtettem, a hagymát felszeleteltem, 2 gerezd fokhagymát aprítottam. Kb. egy deci olívaolajon megpároltam, belekerült a pirospaprika, majd a borsó. Kizárólag majorannával, cukorral és a jerezi sherryecettel ízesítettem, utóbbi adja a páratlan ízét. :-)

Egy serpenyőben megolvasztottam a vajat, rákerült a másik két gerezd fokhagyma, majd a spenótot épphogy átforgattam rajta.

A tetejére még egy kevés újhagymát és zöldpaprikát szórtam. Kenyérrel ettük, íme:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése