2010. október 1., péntek

Jógatábor – A főttkaján kívül is van élet!!!

Talán a jógatáborral indítanék, nyáron vettem részt rajta, a világ legjobb jógatanára, az enyém Telkes Orsi és egy különleges lány, életvezetési, táplálkozási tanácsadó, természetgyógyász, Soós Judit szervezte. A sok jóga mellett a tábor fő filozófiaja az volt, hogy bepillantást nyerjünk egy új táplálkozásformába, a nyers ételek birodalmába és kavalkádjába: vagyis a főtt ételeken túl is van élet! Először idegenkedtem tőle és csütörtökön jó magyarhoz híven teleettem magam mindenfélével, tartléákot képezve az esetleges koplaláshoz. De szó sem volt ilyesmiről!!!! Sőt, az ellenkezője!!!

Miket is ettünk? Biozöldségeket, nyersen. Orsival egy jó kis salátát dobtunk össze, mángolddal (nyammm!!), jégsalátával, sima salátával, spenóttal (otthonival), aszalt paradicsommal, céklaszeletekkel, répával, mézes-olívaolajas-citromos-bazsalikomos öntettel. Ebből ma is bármekkora mennyiség jöhet!! No meg persze az isteni mángold!

Aztán vacsira szintén salátát ettünk, fokhagymás öntettel, magvakkal. Reggelire – ami nekem elég kényes pont az életemben – sohanemlátott dolgot tálalt elénk Judit. Először idegenkedve néztünk a magvacskákra (szerintem sokan ábrándoztunk szombat reggel egy kis szalonnás tojásrántottáról), aztán nagyjából mindenkinek elfogyott. Mi is volt ez? CHIA. Apró magocskák, mint a szezámmag vagy lenmag. Becsületes neve: andalúz vagy spanyol zsálya magjai asszem. Régen nagyon értékes volt, a tápanyagtartalma miatt és egészségre gyakorolt hatásai miatt. Ma úgy mondjuk, mindenre jó. Előző este összekevertük vízzel, s olyan zselészerű cuccot kaptunk belőle. Reggelire tehát ezt ettük, összekeverve fahéjjal és almával, dinnyével éééés repcemézzel (na ez isteni dolog!!). Tele is lettem tőle. Egy napsütéses jógaórát követően már ebédeltünk is, első nap nyers karfiolt olívaolajjal és vmi fura dologgal nyakonöntve (zsemlemorzsának nézett ki, de vmi élesztőféleség volt), répasalátával. Másnap ebédre még jobb dolog sikeredett: cukkinispagetti paradicsomszósszal. A cukkinit hosszában vékony szeletekre vágták, simán úgy nézett ki, mint a spagettitészta! A szósz rá paradicsomból, datolyából, olívaolajból, bazsalikomból készült, egyszerűen mennyei volt ez a kaja!!! A „sajt” rá pedig pürésített szezámmagból, fokhagymából, olajból állt (nem készítettem fotót...). Ittunk mandulatejet, csináltunk belőle turmixot, jógáztunk sokat, Balatonoztunk, szóval sok-sok élménnyel és új ízekkel lettem gazdagabb! A jogaórák isteniek voltak, soksoksok, a hatása pedig a szokásos tökéletes volt! Pár kiló le is ugrott rólam, úgy tényleg, hogy szinte egész hétvégén ettünk. Lassan szoktam vissza a főtt ételekhez, mert nem is bírtam enni nehezeket. Szóval várom a jövő nyarat megint!!

Képek a kajákról, a táborról:

Chia, almával:

Magvas saláta:

Répasaláta, nyers karfiollal:

Turmix

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése