2010. december 26., vasárnap

Karácsonyi sütemények.

Megfogadtam idén, hogy nem viszem túlzásba a karácsonyi készülődést. Hát persze, hogy nem sikerült!! :-))) 6+1 féle sütemény készült, végül is másfél nap alatt. Lássuk.

1) Túrós pogácsa.

Hozzávalók:

fél kiló liszt

fél kiló túró

1 sütőpor

2 tojás

egy evőkanál só, kevés pirospaprika

15 deka vaj

15 deka margarin

A túrót - krumplinyomó hiányában - egy sima levesszűrőn nyomkodtam át, nem volt nehéz egyáltalán, viszont nagyon finom apró lett tőle. Egy tojást kevertem hozzá, majd a vajat és margaring, ezt követően az átszitált sütőporos lisztet. 15 percet pihent. Egy-két centisre nyújtottam ki, apróra szaggattam és kivajazott tepszibe tettem. A tetejére sós-pirospaprikás felvert tojást kentem. 15-20 perc alatt kész is van. Nem vagyok nagy pogácsasütő, de ez tényleg isteni lett. Mindjárt eszek is egyet belőle :-)) Íme:

2) Mandulapelyhes gesztenyés golyók

Sima gesztenyegolyóknak indult, ez lett belőle :-) Kb. 5-5 deka margarint és vajat olvasztottam vízgőz felett, hozzá apróra darabolt maradék csokikat tettem és egy ét katica tortabevonót, meg egy tojást, ízlés szerint porcukrot. Ezt felfőztem. A golyókhoz egy kiolvadt, már puha gesztenyemasszát villával összetörtem, 10 dekányi darált kekszet szórtam hozzá, valamint kevés vajat morzsoltam hozzá. Kevés rum került bele és a kókuszkocka mázából pár kanálnyit tettem hozzá. Apró golyókat formáltam belőle, a közepükbe meggyet tettem. Ezután a csokimázban fürdettem meg őket, s pirított mandulával díszítettem őket. Ez utóbbi macera volt, mert egyenként tettem rá őket, de megérte. Puha, nem túl édes karácsonyi, hand-made édesség vált belőle.

3) Kekszes-nápolyis tekercs

Ezt már tavaly is készítettem, úgyhogy a recept a korábbi bejegyzésben már olvasható.

4) Kókuszkocka

Szintén zenész.

5) Vaníliás-mandulapelyhes piskóta

Majdnem vizes piskóta az egész, csak a 4 tojás helyett plusz két sárgája van még benne (megmaradt máshonnan). Valamint igazi vanília, fél rúd kikapart belseje! Teljesen más lett az íze, mint a vaníliáscukorral. A tetejére mandulapelyhet szórtam. Mentás csokiszósszal kiváló!!

6) Sima nápolyi

Ez a kekszes nápolyis tekercs kakaós krémjének a maradékából lehet készíteni, a maradék ostyalapokat kentem meg vele.

+1

Babapuncs :-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése