2010. július 10., szombat

Kolozsvári töltött káposzta.

Eddig csak egyszer készítettem, mert olyan kaja, amiről azt gondolom, Anyu vagy Apu tudja elkészíteni tökéletesre. Azért nekiláttam és mint kiderült, eszméletlen egyszerű isteni finom töltött káposztát készíteni. Hozzávalók kettőnknek:

fél kiló darálthús

egy kiló savanyúkáposzta

kolozsvári szalonna

étolaj, só, egész feketebors és színes, babérlevél, majoranna, pirospaprika

egy fej kisebb vöröshagyma, pár gerezd fokhagyma

2 tojás

10 deka rizs

Először is a káposztát megmostam egy szűrőben, hogy ne legyen annyira savanyú. A töltelékhez a darálthúst összekevertem a szokásos módon elkészített rizzsel (serpenyű, hagyma, pirítás, víz, só...), két tojással, sóval, borssal, majorannával, pirospaprikával és a fokhagymával. Egy nagy lábos alját meglocsoltam étolajjal, majd rátettem egyharmad káposztát, a töltelékből formázott gombócokat, majd megint káposztát, arra egy kevés szalonnát, tölteléket és legfelül káposztát. Felöntöttem vízzel, hogy éppen ellepje. Feketeborssal megszórtam. Ha megfőtt, "nagyon vékony" rántást készítettem és óvatosan belekevertem, nehogy a gombócok összetörjenek. Apu pont itt volt és ránézett, s tanácsára kevés otthoni paradicsomlevet is öntöttem a tetejére. Tálaláskor sült szalonna és tejföl került rá. Hááát, ilyen lett, mit nem adnék most érte :-))



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése